Evaluasi Pembelajaran Membaca Permulaan di Kelas Awal Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.69896/modeling.v4i2.115Keywords:
the early learning of reading, elementary school, qualitativeAbstract
The objective of the research was to understand comprehensively the early reading learning at class II Public Elementary School Serang 2, Serang City, Banten Province. The method used in this research is qualitative research. The data were collected through participant observation using interview, observation, and document study. The research finding shows the evaluation on early reading learning: 1)the result evaluation, and 2) the process evaluation.
Downloads
References
Alwasilah, A. Chaedar. (2006). Pokoknya Kualitatif: Dasar-dasar Merancang dan Melakukan Penelitian Kualitatif. Jakarta: PT Dunia Pustaka Jaya.
Baharun, Hasan. (2016). Penilaian Berbasis Kelas Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di Madrasah. Modeling: Jurnal Program Studi PGMI. Vol.3.No.2. Hal. 205-216
Dewi, Sri Soraya Utami. (2015). Pengaruh Metode Multisensori dalam Meningkatkan Kemampuan Membaca dan Permulaan pada Anak Kelas Awal Sekolah Dasar. Modeling: Jurnal Program Studi PGMI. Vol.3.No.1. Hal.1-13.
Djiwandono, M. Soenardi. (2008). Tes Bahasa Pegangan Bagi Pengajar Bahasa. Jakarta: PT Indeks.
Halimah, Andi. (2014). Metode Pembelajaran Membaca dan Menulis Permulaan di SD/MI.Jurnal Aladuna. Vol.1. No.2. Hal. 190-200.
Harjono, Nyoto. (2012.) Evaluasi Pembelajaran Siswa Aktif Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas 5 Sekolah Dasar. Seloka: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia. Vol.1 No. 1. Hal.17-28.
Muslich, Masnur. (2011). Authentic Assesment. Bandung: PT. Refitika Aditama
Slamet, St. Y. (2014). Pembelajaran Bahasa dan Sastra Indonesia di Kelas Rendah dan Kelas Tinggi. Surakarta: UNS Press, .
Sudjana, Nana dan Ahmad Rivai. (2007). Teknologi Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algesindo.
Sugiyono. (2012). Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta,.
Syafi’ie, Imam. (1999). Pengajaran Membaca di Kelas – kelas Awal Sekolah Dasar. Pidato Pengukuhan Guru Besar. Malang: Fakultas Pendidikan Bahasa dan Seni.
 
						 
							








