Peran Perencanaan Pembelajaran dalam Meningkatkan Kualitas Pengajaran

  • Nadlir Nadlir Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Jawa Timur
  • Vilda Zahrotul Khoiriyatin Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Jawa Timur
  • Berliana Aulia Fitri Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Jawa Timur
  • Durroh Nasihatul Ummah Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Jawa Timur
Kata kunci: Role of Lesson Planning, Teaching Quality

Abstrak

This study aims to analyze the role of lesson planning in improving teaching quality. Lesson planning is a very important role to improve the quality of teaching, because in it there are many possibilities for teachers to develop learning strategies that are more active and more efficient. This research uses library research methods, methods carried out by searching for data and information through sources available in libraries, such as books, magazines, documents, historical records, or other research relevant to the object of research, which in this study discusses the role of lesson planning in improving teaching quality. In this study we will find out how lesson planning can improve the quality of teaching by improving the teacher's ability to develop material, increase student participation, and improve learning outcomes. The results of this study are expected to contribute to the development of education and improve the quality of teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Referensi

Arifin, Z. (t.t.). URGENSI PERENCANAAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM.
Fahroni, A. (2022). URGENSI PERENCANAAN PEMBELAJARAN DALAM KEGIATAN BELAJAR MENGAJAR. 13.
Mahmawati, D., & Yuswandari, K. D. (2023). PERENCANAAN PEMBELAJARAN (MENINGKATKAN MUTU PENDIDIK). 02(01).
Nasution, W. N. (2017). PERENCANAAN PEMBELAJARAN: PENGERTIAN, TUJUAN DAN PROSEDUR.
Pengaruh Perencanaan Pembelajaran Terhadap Peningkatan Kualitas—Kompasiana.com. (t.t.). Diambil 5 April 2024, dari https://www.kompasiana.com/mariaintaniarosaritae5215/65a7e0a9c57afb7fa4035464/pengaruh-perencanaan-pembelajaran-terhadap-peningkatan-kualitas
Perencanaan dan desain sistem pembelajaran / Wina Sanjaya | OPAC Perpustakaan Nasional RI. (t.t.). Diambil 31 Maret 2024, dari https://opac.perpusnas.go.id/DetailOpac.aspx?id=327826
Putrianingsih, S., Muchasan, A., & Syarif, M. (2021). PERAN PERENCANAAN PEMBELAJARAN TERHADAP KUALITAS PENGAJARAN. 7(1).
Safran, S., Balqis, A., Sitorus, P. A., Wibowo, S. P., & Bahri, N. H. (t.t.). Pengembangan Perencanaan Pembelajaran Terhadap Kualitas Mengajar Guru.
Sufiati, V., & Afifah, S. N. (2019). Peran perencanaan pembelajaran untuk performance mengajar guru pendidikan anak usia dini. Jurnal Pendidikan Anak, 8(1), 48–53. https://doi.org/10.21831/jpa.v8i1.26609
Supangkat, J. (2022). Peningkatan Kinerja Guru Dalam Menyusun Perangkat Pembelajaran Melalui Supervisi Akademik. 1(1).
Tarigan, R. B. (t.t.). UPAYA MENINGKATKAN KOMPETENSI GURU DALAM MENYUSUN RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN KURIKULUM 2013.
Widyanto, I. P., & Wahyuni, E. T. (2020). IMPLEMENTASI PERENCANAAN PEMBELAJARAN. 04(02).
Diterbitkan
2024-06-02
Bentuk Sitasi
Nadlir, Nadlir, Vilda Khoiriyatin, Berliana Fitri, and Durroh Ummah. MODELING: Jurnal Program Studi PGMI 11, no. 2 (June 2, 2024): 1-15. Accessed May 20, 2025. https://jurnal.stitnualhikmah.ac.id/index.php/modeling/article/view/2332.
Section
Articles